פיתוח התשתיות במדינת ישראל
בשנים האחרונות אנו עדים לפרויקטים רבים וגדולים של פיתוח תשתיות מגוונות בכל רחבי הארץ. למרות הצמיחה העצומה בפיתוח התשתיות, יש שיגידו שעוד דרכנו ארוכה למדי ושאנחנו נמצאים הרחק מאחורי מדינות רבות בעולם. על כך שעוד יש עבודה רבה לפנינו אין וויכוח, ולמרות זאת ראוי לציין את הדרך הארוכה שעברה מדינת ישראל בכל התחום של פיתוח תשתיות. אם נחזור מרחק מה אחורה נגלה כי דברים שהיום אנו מורגלים אליהם ולא יכולים בלעדיהם לא היו כאן כלל. בין כל אלו ניתן למנות את מסלולי הרכבת הרבים שנוספו, כבישים חדשים שנסללו וכן פרויקטים נוספים בתוך הערים ומחוצה להן. בכל אלו יש להעיד על ההתפתחות העצומה שהתקיימה בתשתיות במדינת ישראל בשנים האחרונות שאינה מובנית מאליה ובטח שלא כדאי לזלזל בה.
פיתוח הכבישים בארץזה לא סתם שההתפתחות המואצת בפיתוח כבישי ישראל התרחשה דווקא בעשורים האחרונים. העובדה הזו קשורה בהכרח לכך שאחוז בעלי הרכבים עלה בצורה ניכרת , מה שיצר עומס מהותי על הכבישים הקיימים. השינוי הזה הביא לדרישה גדולה לפיתוח הכבישים הישנים ולתכנון וסלילה של כבישים חדשים. חברות רבות בתחום עוסקות ללא הרף בתכנון ופיתוח של כבישים על מנת ליצור תשתיות מתקדמות לרווחתם של הנוסעים בכבישים. בין מגוון החברות הקיימות ניתן למנות את למשל אסיא בניה שפועלת בתחום כבר למעלה מ-40 שנה. כספים רבים משקיעה מדינת ישראל בפיתוח הכבישים ואנו מעריכים שנמשיך ונראה צמיחה מואצת בשנים הקרובות.
פיתוח תשתיות רכבת ישראלאם יש תחום שנראה אחרת לחלוטין מכפי שהיה נראה בעבר זוהי רכבת ישראל. בשנים האחרונות הפכה הרכבת למשמעותית במיוחד ורבים מתושבי ישראל מסתמכים עליה בדרכם לעבודה, לטיולים או לכל מקום אחר. כיום רכבת ישראל מציעה מגוון רחב של מסלולי נסיעה לכל אזורי הארץ , דבר שחוסך למשתמשים ברכבת זמן וכסף רבים. כל האפשרויות הזו מתקיימת הודות לפיתוח המואץ בתשתיות הרכבת שהתרחש בשנים האחרונות. אז נכון שעוד ארוכה דרכנו, ותשתיות הרכבת אינן דומות לאלו שבמדינות אירופה, ועדיין – יש לברך על הנעשה בתחום ולקוות שנצעד קדימה אל עבר קידמה ומצוינות בתחום.
פיתוח תשתיות בערים בפריפריהתחום נוסף שמדינת ישראל שמה לה למטרה הוא פיתוח ביוב ופתרונות ניקוז, כבישים, רחובות ותשתיות נוספות בערים שנמצאות בפריפריה של המדינה. ערי המרכז כבר נהנות שנים רבות מפיתות תשתיות אולם בשנים האחרונות אנו רואים התפתחות מואצת והשקעה מרבית גם בערים שאינן במרכז הארץ. זה אומר שניכרת השקעה רבה בפיתוח הרחובות בערים, תכנון נוף, יצירת תשתיות כבישים ועפר מתקדמות ומחשבה רבה על פיתוח עתידי רחב היקף. לסיומו של דבר נבקש לשבח את מוסדות המדינה על העברת תקציבים ועל השקעה בפיתוח התשתיות השונות בכל רחבי הארץ. תקוותינו מכאן היא שהתחום לא יפסיק להתפתח ושנמשיך לחזות במדינה שלנו הולכת וצועדת אל עבר קידמה בתשתיות.
רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים